Zgodnie z zapisem § 7, § 19 oraz  § 20 Rozdziału 3 Regulaminu Rady będącego Załącznikiem Nr 2 do Statutu Powiatu Ząbkowickiego (Dz. Urz. Wojew. Doln. Nr 135 poz. 2752 ze zm.) sesje rady sa rejestrowane. Nagranie służy jako materiał pomocniczy do sporządzenia protokołu. Nagranie może być zniszczone po przyjęciu protokołu przez radę. Z każdego posiedzenia rady sporządzany jest protokół, w którym jest odnotowany przebieg obrad i podejmowane rozstrzygnięcia. Protokół sesji powinien zawierać w szczególności: numer, datę i miejsce posiedzenia, nazwisko przewodniczącego obrad i protokolanta, stwierdzenie prawomocności posiedzenia, stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniej sesji, zatwierdzony porządek obrad, przebieg obrad i dyskusji oraz fakt zgłoszenia pisemnych wystąpień, przebieg głosowania z wyszczególnieniem liczby głosów "za", "przeciw" i "wstrzymujących się", każdy radny ma prawo zażądać, przed danym głosowaniem, aby w protokole ujęto, jak głosował - nie dotyczy to głosowania tajnego, podpisy przewodniczącego i osoby sporządzającej protokół. Do protokołu dołącza się: listę obecności radnych, pisemne usprawiedliwienie radnych nieobecnych na sesji, porządek obrad, listę gości zaproszonych, teksty przyjętych przez radę uchwał, interpelację, i oświadczenia, pisemne wystąpienia i inne dokumenty złożone na ręce przewodniczącego. Protokół oznacza się kolejnymi cyframi rzymskimi odpowiadającymi numerom kolejnych sesji w danej kadencji i rokiem kalendarzowym.
Protokół z sesji wraz załącznikami jest dostępny do publicznego wglądu w biurze rady. Protokół jest przyjmowany na następnej sesji. Wnioski o dokonanie poprawek i uzupełnień do protokołu mogą być składane przewodniczącemu przez radnych nie później niż do dnia poprzedzającego sesję. Wnioski te są rozpatrywane przez radę.