Od 1 stycznia 2023 r. na terenie Powiatu Ząbkowickiego, podmiotem odpowiedzialnym za usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg jest:

 

MAKLI 

Pomoc Drogowa

Wypożyczalnia Przyczep i Samochodów 

MAREK KLITA

Oś. XX -lecia 11/15

57-200 Ząbkowice Śląskie

Telefon: 601-443-424

 

Usunięte pojazdy przechowane są na parkingu strzeżonym w miejscowości ul. Daleka 3B, 57-200 Ząbkowice Śląskie. 

 

Kto może załatwić sprawę: 

Pojazd może odebrać właściciel  lub osoba uprawniona (na podstawie pełnomocnictwa).

 Wymagane dokumenty:

Wydanie pojazdu następuje za zgodą podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu.

Do odbioru pojazdu z parkingu strzeżonego niezbędne są następujące dokumenty:

- dowód wpłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu, zgodnie z uchwałą Rady Powiatu Ząbkowickiego.

W związku z Wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 5 grudnia 2018 r. ( Dz. U.2018.2322 z dnia 2018.12.12) właściciel lub osoba uprawniona do odbioru pojazdu z parkingu strzeżonego, nie przedstawi dowodu wpłaty za usunięcie  i przechowywanie pojazdu zostanie poinformowany/a, że w terminie 14 dni od odebrania pojazdu z parkingu strzeżonego należy uiścić należną opłatę na rzecz Powiatu Ząbkowickiego.  

 

 

 Opłaty:

Opłatę nalicza i informuje o jej wysokości w/w podmiot odpowiedzialny za usuwanie i przechowywanie pojazdów.

Opłatę można uiścić w kasie Starostwa Powiatowego w Ząbkowicach Śląskich (gotówką lub kartą) na konto Starostwa Powiatowego : 26 9533 0004 2001 0002 6260 0010.

Dowód wpłaty powinien zawierać imię i nazwisko właściciela oraz nr rejestracyjny pojazdu.

Godziny pracy kasy Banku Spółdzielczego w Starostwie Powiatowym  w Ząbkowicach Śląskich:

od poniedziałku do piątku w godzinach 07:30-15:00.

Zgodnie z uchwałą nr XLIV/258/2022 Rady Powiatu Ząbkowickiego z dnia 28 października 2022 r. stawki brutto opłat za usunięcie  i przechowywanie pojazdów na parkingu strzeżonym wynoszą: 

1) rower lub motorower:

a) za usunięcie – 139 zł,

b) za każdą dobę przechowywania – 23 zł;

 

2) motocykl:

a) za usunięcie – 250 zł,

b) za każdą dobę przechowywania – 30 zł;

 

3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t:

a) za usunięcie – 560 zł,

b) za każdą dobę przechowywania – 46 zł;

 

4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t:

a) za usunięcie – 757 zł,

b) za każdą dobę przechowywania – 66 zł;

 

5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t:

a) za usunięcie – 1007 zł,

b) za każdą dobę przechowywania – 92 zł;

 

6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t:

a) za usunięcie – 1544 zł,

b) za każdą dobę przechowywania – 149 zł;

 

7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne:

a) za usunięcie – 1804 zł,

b) za każdą dobę przechowywania – 222zł;

 

 

 

8) hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego:

a) za usunięcie – 126 zł,

b) za każdą dobę przechowywania – 23zł.

 

 

Ustala się wysokość stawek kwotowych kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu z drogi, jeżeli przed wydaniem dyspozycji usunięcia pojazdu lub w trakcie jego usuwania ustaną przyczyny jego usunięcia:

1) rower lub motorower – 70,00 zł,

2) motocykl – 125 zł,

3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 280 zł,

4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t - 375 zł,

5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 488 zł,

6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 750 zł,

7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 900 zł,

8) hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego – 70 zł.

 

Ważne: Zgodnie z art. 130a ust 10 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ( tj. Dz. U. 2022, poz. 988 z późn. zm.), nieodebranie pojazdu  z parkingu w terminie 3 miesięcy od dnia jego usunięcia z drogi spowoduje,  iż Starosta w stosunku do pojazdu usuniętego z drogi wystąpi do sądu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz Powiatu.