Opłaty skarbowe  (m. in. za pozwolenie na budowę, wydanie zaświadczenia, pełnomocnictwo) wnosi się na konto Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich 
Bank Spółdzielczy w Ząbkowicach Śląskich
nr 55 9533 0004 2001 0009 8645 0057

 

Miejsce składania dokumentów:

Dokumenty należy złożyć w Starostwie Powiatowym, ul. Sienkiewicza 11, 57-200 Ząbkowice Śląskie  na Biurze Podawczym (parter)


Wydział Budownictwa

Wnioski i druki Wydziału Budownictwa

JAK ZAŁATWIĆ SPRAWĘ ?

POZWOLENIE NA BUDOWĘ

Wymagane dokumenty

Aby uzyskać pozwolenie na budowę należy złożyć:
- wypełniony wniosek o udzielenie pozwolenia na budowę;
- trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
- *ostateczną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
- *ostateczną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, o ile jest wymagana
- *ostateczną decyzję o pozwoleniu wodnoprawnym (lub zaświadczenie o przyjęciu zgłoszenia wodnoprawnego), o ile jest wymagana
- oświadczenie projektanta dotyczące możliwości podłączenia projektowanego obiektu budowlanego do istniejącej sieci ciepłowniczej (art. 33. ust. 2 pkt 10 ustawy – Prawo budowlane)
- postanowienie o uzgodnieniu z właściwym organem administracji architektoniczno-budowlanej projektowanych rozwiązań w zakresie, o którym mowa w art. 33 ust. 2 pkt 4 ustawy – Prawo budowlane
- *pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu inwestora (o ile inwestor działa przez pełnomocnika)
- *potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa (jeżeli jest wymagana)
- potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej 

Podstawa prawna
art. 28 ust. 1 w zw. z art. 32 i 33 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane.

Termin załatwienia sprawy
Termin załatwienia sprawy – art. 35 § 3 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego (nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy) i nie później niż 65 dni od dnia złożenia wniosku – art. 35 ust. 6 pkt 1 ustawy – Prawo budowlane. 

Opłaty
(na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej)
- budynek przeznaczony na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż rolnicza i leśna - za każdy m2 powierzchni użytkowej 1 zł (nie więcej niż 539 zł);
- budynek służący celom gospodarczym w gospodarstwie rolnym - 14 zł;
- inny budynek - 48 zł;
- studnia oraz urządzenia do usuwania nieczystości stałych i ścieków - 20 zł;
- budowla związana z produkcją rolną - 112 zł;
- sieci wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, gazowe, cieplne oraz drogi, z wyjątkiem dróg dojazdowych, dojść do budynków i zjazdów z drogi - 2143 zł;
- sieci wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, gazowe o długości do 1 km - 105 zł;
- inne budowle - 155 zł;
- urządzenia budowlane związane z obiektem budowlanym - 91 zł; 
- za przebudowę lub remont obiektu budowlanego opłata skarbowa wynosi 50% stawek określonych powyżej.
Z ww. opłat skarbowych zwolnione są ustawowo:
-sprawy nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia (art.2 ust.1 pkt.1 lit.g ustawy);
-budownictwo mieszkaniowe (art.2 ust.1 pkt.2 ustawy);
-jednostki budżetowe i samorządu terytorialnego (art.7 pkt.2, pkt.3).

 

POZWOLENIE NA ROZBIÓRKĘ

Wymagane dokumenty
Aby uzyskać pozwolenie na rozbiórkę, należy przedłożyć:
- wypełniony wniosek o udzielenie pozwolenia na rozbiórkę;
- zgodę właściciela obiektu lub jej kopię
- szkic usytuowania obiektu budowlanego wraz z podaniem odległości od granic działki oraz wysokość, długość i szerokość obiektu przeznaczonego do rozbiórki
- opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych
- opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia
- *pozwolenia, uzgodnienia, opinie i inne dokumenty, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień, opinii i innych dokumentów - nie dotyczy to uzgodnień i opinii uzyskiwanych w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000
- *w zależności od potrzeb - projekt rozbiórki lub jego kopię
- *pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy (o ile wnioskodawca działa przez pełnomocnika)
- *potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa (jeżeli jest wymagana)
- potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej (za pozwolenie na rozbiórkę)


Podstawa prawna
Art. 30b  ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. 

Termin załatwienia sprawy
Termin załatwienia sprawy – art. 35 § 3 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego (nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy).

Opłaty
(na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej)
Wysokość opłat skarbowych – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- za pozwolenie na rozbiórkę - 36,00 zł
- opłata za pełnomocnictwo (jeżeli wniosek składany jest przez pełnomocnika) w kwocie 17 zł.
Z ww. opłat skarbowych zwolnione są ustawowo:
sprawy nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz zdrowia (art.2 ust.1 pkt.1 lit.g ustawy);
budownictwo mieszkaniowe (art.2 ust.1 pkt.2 ustawy);
jednostki budżetowe i samorządu terytorialnego (art.7 pkt.2, pkt.3).