W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt


Starostwo Powiatowe w Ząbkowicach Śląskich

ul. Sienkiewicza 11
57-200 Ząbkowice Śląskie

ul. Prusa 5
57-200 Ząbkowice Śląskie


tel.: (+48) 74 816 28 00
email: starostwo@zabkowice-powiat.pl
ePUAP: /zabkowice/SkrytkaESP

NIP: 887-15-58-241

Znajdź mobilny punkt pobrań

Znajdź mobilny punkt pobrań

Diagnostyka Sp. z.o.o. (punkt w Ząbkowicach Śląskich)
Krzywa 12 (Planty Zamkowe)
57-200 Ząbkowice Śląskie

Kontakt z placówką 798764670

Godziny przyjęć

poniedziałek: 08:00-12:00
wtorek:           14:00-18:00
środa:             08:00-12:00
czwartek:        08:00-12:00
piątek:             08:00-12:00
sobota:            08:00-12:00
niedziela:        08:00-12:00

Wymienione godziny przyjęć nie dotyczą osób, które chcą zrobić test prywatnie za odpłatnością. Nie obowiązuje rejestracja telefoniczna.

Masz objawy zakażenia i lekarz skierował Cię na test?  Zrób go w mobilnym punkcie pobrań. Wynik znajdziesz na Internetowym Koncie Pacjenta

Zmieniły się zasady wykonywania testu na obecność koronawirusa. Teraz także lekarz podstawowej opieki zdrowotnej będzie mógł wystawić zlecenie testu.

Jeśli w wyniku teleporady lub wizyty domowej lekarz POZ uzna, że wystąpiły u Ciebie objawy charakterystyczne dla COVID-19, może wystawić skierowanie zlecenie testu.
 
Pobranie wymazu do wykonania testu następuje w mobilnym punkcie pobrań lub w domu pacjenta. Sprawdź szczegóły

Na badanie:

- zabierz dokument ze zdjęciem i swoim nr PESEL
- przestrzegaj zasad higieny i społecznego dystansu, unikaj środków transportu zbiorowego.

Test jest bezpłatny.

Po wykonaniu badania wynik zobaczysz na swoim Internetowym Koncie Pacjenta, będziesz o nim również poinformowany przez lekarza POZ.

Jak zalogować się na Internetowym Koncie Pacjenta

Jak przygotować się do badania diagnostycznego

Minimum 2 godziny przed badaniem:

- nie spożywaj posiłków
- nie pij
- nie żuj gumy
- nie płucz jamy ustnej i nosa
- nie myj zębów
- nie przyjmuj leków
- nie pal papierosów.

Jeśli nie będziesz przestrzegać tych zasad, wynik testu może być nierozstrzygający. 

Co oznacza wynik testu

Jeśli są już wyniki Twojego testu na obecność koronawirusa, to po zalogowaniu się na Internetowym Koncie Pacjenta zobaczysz jeden z czterech komunikatów:

  • negatywny – wynik ujemny testu (nie wykryto SARS-CoV-2). To oznacza, że nie masz koronawirusa, zachowaj jednak dotychczasowe środki ostrożności i higieny.
  • pozytywny – wynik dodatni testu (wykryto SARS-CoV-2). Potwierdzono obecność koronawirusa, Ty i osoby, które miały z Tobą bliski kontakt, powinny zastosować się do zasad kwarantanny.
  • niediagnostyczny – to oznacza, że próbka jest niezdatna do badania, należy pobrać kolejną próbkę od pacjenta i jak najszybciej przekazać do badania.
  • nierozstrzygający – to znaczy, że wynik jest na granicy analitycznej czułości testu, wymaga zbadania kolejnej próbki pobranej od pacjenta po 24-48h.

Jeśli Twój wynik jest niediagnostyczny lub nierozstrzygający, badanie musi zostać powtórzone.

Powiadom znajomego