Umów wizytę w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Ząbkowicach Śląskich bez wychodzenia z domu!
Umów wizytę w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Ząbkowicach Śląskich bez wychodzenia z domu!
W Wydziale Komunikacji został zakupiony i zamontowany nowy system kolejkowy, który umożliwia rezerwację wizyty na konkretny, dogodny dla Klienta termin poprzez stronę internetową: https://bezkolejki.eu/spzabkowice
Sprawy obsługiwane przez system są pogrupowane na dwie kolejki.
Kolejka A – Rejestracja pojazdów – kolejka obejmuje następujące operacje:
· rejestrację pojazdu (nowego, używanego, z zagranicy),
· czasową rejestrację pojazdu na wniosek,
· profesjonalną rejestrację pojazdu.
Kolejka B – Krótkie czynności/inne/informacja - kolejka obejmuje następujące operacje:
· wydanie dowodu (lub wtórnika) rejestracyjnego,
· wymianę dowodu rejestracyjnego (z powodu braku miejsca na wpis kolejnego badania technicznego lub zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym),
· przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień o zbyciu pojazdu i nabyciu pojazdu,
· wydanie wtórników tablic rejestracyjnych oraz dodatkowej tablicy na bagażnik,
· dokonywanie odpowiednich adnotacji w dowodzie rejestracyjnym (m.in. GAZ, HAK, VAT, PIT, CIT),
· wyrejestrowywanie pojazdu na wniosek w przypadkach określonych w ustawie - Prawo o ruchu drogowym,
· dokonywanie czasowego wycofania pojazdu z ruchu i przywracanie pojazdu do ruchu,
· zwracanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych i pozwoleń czasowych po ustaniu przyczyny ich zatrzymania,
· wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych lub wykonanie tabliczki znamionowej,
· wydawanie zaświadczeń.
Prosimy uważnie zapoznać się z rodzajami spraw przypisanymi do poszczególnych kolejek. W przypadku błędnego wybrania kolejki załatwienie właściwej sprawy może okazać się niemożliwe w danym dniu.
Osoby korzystające z rezerwacji internetowej prosimy o uważne zapoznanie się z regulaminem rezerwacji, gdyż zawiera on istotne informacje o sposobie zrealizowania wizyty.
Szczególnie zwracamy uwagę na :
- wymóg podania imienia, nazwiska, adresu e-mail i numeru telefonu osoby która załatwia sprawę, ponieważ bilety są autoryzowane na tej podstawie a w przypadku rozbieżności pomiędzy danymi z biletu a danymi osoby zgłaszającej się do załatwienia sprawy urzędnik może odmówić załatwienia sprawy,
- pobrania biletu w dniu wizyty (sugerowany czas to 5 minut przed godziną wizyty).
Biletomat znajduje się przy wejściu do pokoju nr 110 Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Ząbkowicach Śląskich.
Bilet pobiera się z użyciem kodu otrzymanego w e-mailu.
W e-mailu zawarty jest link do strony ze szczegółami rezerwacji. Pod numerem telefonu znajduje się przycisk „anuluj rezerwację”.
Prosimy aby w przypadku niemożności zgłoszenia się w umówionym terminie korzystać z tej opcji aby nie blokować terminu i dać możliwość załatwienia sprawy innym osobom.