W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt


Starostwo Powiatowe w Ząbkowicach Śląskich

ul. Sienkiewicza 11
57-200 Ząbkowice Śląskie

ul. Prusa 5
57-200 Ząbkowice Śląskie


tel.: (+48) 74 816 28 00
email: starostwo@zabkowice-powiat.pl
ePUAP: /zabkowice/SkrytkaESP

NIP: 887-15-58-241

Koordynator ds. dostępności

Koordynator dostępności odpowiada za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe oraz monitorowanie zapewnienia przez ten resort dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Ponadto koordynator sporządza plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie. 


Zadania Koordynatora ds. dostępności:

  1. Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo,
  2. Przeprowadzenie audytu w zakresie dostepności architektonicznej, komunikacyjnej i cyfrowej w tym dokonanie inwentaryzacji obiektów budowlanych Starostwa oraz określenie minimalnych wymagań obiektów Starostwa w zakresie zapewnienia ich dostępności.
  3. Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019 r. poz. 1696  z późn. zm.),
  4. Przygotowanie wewnętrznych procedur pracy Starostwa w zakresie dostępności cyfrowej, informacyjnej i komunikacyjnej, w szczególności dostosowania wszystkich dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej, koordynacja ich wdrożenia i monitorowanie ich realizacji,
  5. Monitorowanie działalności Starostwa w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  6. Przedstawianie Staroście bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań,
  7. Prowadzenie działań promujących dostępność,
  8. Sporządzanie raportu zbiorczego o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Podstawa Prawna 

Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019 poz. 1696 z późn. zm.)

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190001696

Kontakt:

Koordynator do spraw dostępności:

Robert Kozyra – Inspektor ds. inwestycji, Wydział Bezpieczeństwa, Zarządzania Kryzysowego i Zamówień Publicznych 
Telefon kontaktowy: 748162836
e-mail: koordynatordostepnosci@zabkowice-powiat.pl

Załączniki

Powiadom znajomego