Koordynator ds. dostępności
Koordynator dostępności odpowiada za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe oraz monitorowanie zapewnienia przez ten resort dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Ponadto koordynator sporządza plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie.
Zadania Koordynatora ds. dostępności:
- Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo,
- Przeprowadzenie audytu w zakresie dostepności architektonicznej, komunikacyjnej i cyfrowej w tym dokonanie inwentaryzacji obiektów budowlanych Starostwa oraz określenie minimalnych wymagań obiektów Starostwa w zakresie zapewnienia ich dostępności.
- Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019 r. poz. 1696 z późn. zm.),
- Przygotowanie wewnętrznych procedur pracy Starostwa w zakresie dostępności cyfrowej, informacyjnej i komunikacyjnej, w szczególności dostosowania wszystkich dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej, koordynacja ich wdrożenia i monitorowanie ich realizacji,
- Monitorowanie działalności Starostwa w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- Przedstawianie Staroście bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań,
- Prowadzenie działań promujących dostępność,
- Sporządzanie raportu zbiorczego o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Podstawa Prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019 poz. 1696 z późn. zm.)
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190001696
Kontakt:
Koordynator do spraw dostępności:
Robert Kozyra – Inspektor ds. inwestycji, Wydział Bezpieczeństwa, Zarządzania Kryzysowego i Zamówień Publicznych
Telefon kontaktowy: 748162836
e-mail: koordynatordostepnosci@zabkowice-powiat.pl